Een gele penseelstreek in een cirkel op een witte achtergrond

ALGEMENE VOORWAARDEN


Algemene Voorwaarden Quality Sportcentre

Algemene Voorwaarden Quality Sportcentre 
Quality Sportcentre is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 
76872122 en is gevestigd aan Veldhovenring 57-59c 5041 BB Tilburg. 

Artikel 1 - Begrippen 
1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende 
betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
2. Aanbod: iedere aanbieding of offerte aan Lid tot het verrichten van Diensten door Quality 
Sportcentre.
3. Abonnement: het 4 wekelijkse fitnessabonnement waarmee Lid onbeperkt gebruik kan 
maken van de fitnessruimte van Quality Sportcentre.
4. Deelnemer: de natuurlijke persoon die feitelijk deelneemt aan de Diensten.
5. Diensten: de Diensten van Quality Sportcentre zijn personal training, fitness, 
voedingsadvies, sportlessen alsmede sportactiviteiten in de breedste zin van het woord.
6. Dienstverlener: Quality Sportcentre, biedt Diensten aan Lid.
7. Lid: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf die 
Quality Sportcentre heeft aangesteld, of waaraan Quality Sportcentre een voorstel op grond 
van een Overeenkomst heeft gedaan.
8. Overeenkomst: elke Overeenkomst, Strippenkaart of abonnement en andere 
verplichtingen tussen Lid en Quality Sportcentre, alsmede voorstellen van Quality Sportcentre 
voor Diensten die door Quality Sportcentre aan Lid worden verstrekt en die door Lid worden 
aanvaard en zijn geaccepteerd en uitgevoerd door Quality Sportcentre, waarmee deze 
algemene voorwaarden een onverbrekelijk geheel vormen.
9. Strippenkaart: de Overeenkomst die het Lid het recht geeft om een overeengekomen 
aantal lessen op de Strippenkaart te gebruiken voor de Diensten van Quality Sportcentre.

Artikel 2 - Toepasselijkheid 
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van Quality Sportcentre, 
elke Overeenkomst tussen Quality Sportcentre en Lid en op elke dienst die door Quality 
Sportcentre wordt aangeboden.
2. Voordat een Overeenkomst wordt gesloten, krijgt Lid de beschikking over deze algemene 
voorwaarden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Quality Sportcentre aan Lid 
aangeven op welke wijze Lid de algemene voorwaarden kan inzien.
3. Afwijking van deze algemene voorwaarden is niet mogelijk. In uitzonderlijke situaties kan 
van de algemene voorwaarden afgeweken worden voor zover dit expliciet en schriftelijk met 
Quality Sportcentre is overeengekomen.
4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en 
vervolgopdrachten van Lid.
5. De minimale leeftijd van het Lid dient 18 jaar te zijn, tenzij de minderjarige van 16 jaar of 
ouder uitdrukkelijk en schriftelijk toestemming heeft verkregen van zijn/haar ouder(s) en/of 
wettelijke verzorger en dit aantoonbaar maakt middels het toestemmingsformulier dat ter 
beschikking wordt
gesteld door Quality Sportcentre. Jeugd tot en met 15 jaar mogen zich inschrijven met uitdrukkelijke 
schriftelijke toestemming en mogen dan alleen sporten onder begeleiding van een volwassene.
6. Indien een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden gedeeltelijk of geheel nietig
zijn of worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden in stand, en
zal de nietige/vernietigde bepaling(en) vervangen worden door een bepaling met dezelfde strekking
als de originele bepaling.
7. Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg of situaties die niet geregeld zijn in deze algemene
voorwaarden, dienen beoordeeld en uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene
voorwaarden.
8. De toepasselijkheid van de artikelen 7:404 BW en 7:407 lid 2 BW is expliciet uitgesloten.
9. Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit tevens te worden
opgevat als een verwijzing naar hij/hem/zijn, indien en voor zover van toepassing.
10. In het geval Quality Sportcentre niet steeds naleving van deze algemene voorwaarden heeft
verlangd, blijft zij haar recht behouden om geheel of ten dele nakoming van deze algemene
voorwaarden te vorderen.
11. Door ondertekening van de Overeenkomst gaat Lid ook akkoord met de inhoud van het
faciliteitenreglement waarnaar in de Overeenkomst wordt verwezen, alsmede het (eventueel) geldende
(huishoudelijk) reglement van de Club dat van tijd tot tijd naar eigen goeddunken gewijzigd kan
worden door Quality Sportcentre.
12. Het Lid wordt toegelaten tot Quality Sportcentre en haar faciliteiten indien hij voldoet aan de
lidmaatschapsbetalingen zoals opgenomen in de Overeenkomst.

Artikel 3 - Het Aanbod
1. Alle door Quality Sportcentre gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk
anders is aangegeven. Indien het Aanbod beperkt of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit
uitdrukkelijk in het Aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een omschrijving van de aangeboden Diensten. De beschrijving is voldoende
gespecificeerd, zodat het Lid in staat is om een goede beoordeling van het aanbod te maken.
Eventuele gegevens in het aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen geen grond zijn voor enige
schadevergoeding of het ontbinden van de Overeenkomst. Het aanbod bevat ten minste:
a. de vermelding van de mogelijkheid om de fitnessruimte(s) en faciliteiten te bezichtigen;
b. de bedenktijd, zoals bedoeld in artikel 4 lid 5 van deze algemene voorwaarden;
c. de faciliteiten en begeleiding waarvan gebruik gemaakt kan worden;
d. de dagen en tijden waarop er gebruik gemaakt kan worden van de faciliteiten;
e. de kosten voor het lidmaatschap en de gevolgen voor de kosten bij een eerdere opzegging
3. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.
4. Quality Sportcentre is slechts aan een Aanbod gebonden indien deze door Lid schriftelijk binnen 30
dagen wordt bevestigd. Niettemin heeft Quality Sportcentre het recht een Overeenkomst met een
(potentiële) Lid om een voor Quality Sportcentre gegronde reden te weigeren.

Artikel 4 - Totstandkoming van de Overeenkomst 
1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat het Lid een Aanbod c.q. Overeenkomst van
Quality Sportcentre heeft aanvaard door een ondertekend exemplaar (intakeformulier) (ingescand of
origineel) aan Quality Sportcentre te retourneren, dan wel een expliciet en ondubbelzinnig akkoord
geeft op het aanbod per e-mail. Hierbij geeft het Lid aan welk type diensten het Lid wil afnemen en
wordt overeengekomen.
2. Quality Sportcentre is niet gehouden aan een Aanbod indien het Lid redelijkerwijs had kunnen
verwachten of heeft moeten begrijpen of behoorde te begrijpen dat het Aanbod een kennelijke
vergissing of verschrijving bevat. Aan deze vergissing of verschrijving kan het Lid geen rechten
ontlenen.
3. Indien Lid een reeds bevestigde Overeenkomst annuleert, worden de reeds daadwerkelijk gemaakte
kosten (inclusief de bestede tijd) in rekening gebracht bij Lid.
4. Elke Overeenkomst die met Quality Sportcentre wordt aangegaan berust bij het bedrijf en niet bij een
individuele persoon die met Quality Sportcentre is verbonden.
5. Lid heeft gedurende de wettelijke termijn van 14 dagen recht op herroeping, tenzij Quality
Sportcentre met toestemming van het Lid reeds een aanvang heeft gemaakt met de Dienstverlening of
wanneer Lid gebruik heeft gemaakt van de faciliteiten van Quality Sportcentre. Lid ziet door middel van
deze toestemming af van haar herroepingsrecht. Bedrijven hebben geen recht op herroeping.
6. Indien de Overeenkomst door meerdere Leden wordt aangegaan, is elk Lid afzonderlijk hoofdelijk
aansprakelijk voor de nakoming van alle uit de Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen.
7. De Overeenkomst is niet overdraagbaar.
8. Er zal bij inschrijving een digitale foto van het Lid worden gemaakt ter identificatie en veiligheid.
Quality Sportcentre kan werken met geautomatiseerde gezichtsherkenning bij de ingang van de
sportlocatie om Lid te verifiëren en toe te laten tot de sportlocatie.
9. De pashouder blijft te allen tijde aansprakelijk en/of verantwoordelijk voor het gebruik en/of misbruik
van de Quality Sportcentre-toegangspas. Bij verlies of diefstal of anderszins in het ongerede raken van
de Quality Sportcentre-toegangspas blijven de betalingsverplichtingen onverminderd van kracht.
Diefstal of verlies van de Quality Sportcentre toegangspas dient per direct te worden doorgegeven aan
Quality Sportcentre. Een vervangende pas kan tegen betaling van worden verkregen.
10. Leden die hun toegangspas niet bij zich hebben tijdens onbemande uren (maandag t/m vrijdag
van 7:00-9:00 uur) zullen niet worden toegelaten tot de locatie van Quality Sportcentre.
11. Het Lid kan maximaal van één (eventuele) kortingsregeling tegelijk gebruik maken.
12. Inschrijfkosten worden bij inschrijving tezamen met de aankoopkosten van de toegangspas bij
aanvang van het lidmaatschap voldaan.
13. Leeftijdsgebonden lidmaatschappen zullen bij het bereiken van de maximale leeftijd automatisch
overgaan naar het reguliere – niet leeftijdsgebonden – lidmaatschap met de daaraan verbonden
lidmaatschapsprijzen.

Artikel 5 - Duur van de Overeenkomst
1. Door Quality Sportcentre worden verschillende lidmaatschappen aangeboden. De duur is conform
het schriftelijk aanbod van Quality Sportcentre. Door het aangaan van de Overeenkomst gaat Lid
akkoord met de minimale lidmaatschapsperiode vanaf de vastgestelde ingangsdatum tot de
vastgestelde einddatum. Na de vastgestelde einddatum zal het lidmaatschap en de 
betalingsverplichting stilzwijgend telkens met een maand worden verlengd, tenzij Lid zijn 
lidmaatschap beëindigt door het geven van een schriftelijke verklaring welke een maand voor afloop 
van de einddatum door Quality Sportcentre is ontvangen. 
2. Zowel het Lid als Quality Sportcentre kan de Overeenkomst ontbinden op grond van een
toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst indien de andere partij schriftelijk in
gebreke is gesteld en haar een redelijke termijn is gegeven tot nakoming van haar verplichtingen en zij
alsnog verzuimt haar verplichtingen alsdan correct na te komen. Hieronder worden tevens verstaan de
betalings- en medewerkingsverplichtingen van het Lid alsmede schending van de Overeenkomst of
deze algemene voorwaarden of in het geval Lid zich onrechtmatig heeft gedragen jegens Quality
Sportcentre, een ander lid of een medewerker.
3. De ontbinding van de Overeenkomst laat de betalingsverplichtingen van het Lid onverlet voor zover
Quality Sportcentre ten tijde van de ontbinding reeds werkzaamheden heeft verricht of prestaties heeft
geleverd. Het lid dient de overeengekomen vergoeding te voldoen.
4. De Strippenkaart geeft het recht het aantal lessen bij te wonen waarop de Strippenkaart recht geeft.
Iedere vordering tot nakoming van de overeenkomst op grond van de Strippenkaart verjaart 3
maanden na aanschaf van de 10-Strippenkaart of 6 maanden bij de 20-strippenkaart.
5. Zowel het Lid als Quality Sportcentre kan de Overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling geheel
of gedeeltelijk schriftelijk met onmiddellijke ingang opzeggen ingeval Quality Sportcentre in surseance
van betaling verkeert, faillissement is aangevraagd of desbetreffende onderneming van Quality
Sportcentre eindigt door liquidatie. Indien een situatie zoals hierboven vermeld zich voordoet, is
Quality Sportcentre nimmer gehouden tot restitutie van reeds ontvangen gelden en/of
schadevergoeding.
6. Lid kan de Overeenkomst beëindigen als hij gedurende de looptijd van de Overeenkomst verhuist
buiten een straal van 25 kilometer van de locatie van Quality Sportcentre en zich binnen een straal van
25 kilometer van het nieuwe adres geen alternatieve sportclub bevindt. Beëindiging van de
Overeenkomst geschiedt in dat geval door minimaal één maand van tevoren een schriftelijk bewijs van
inschrijving bij de gemeente waarnaar is verhuisd aan Quality Sportcentre te overhandigen. De
Overeenkomst zal in dit geval eindigen op de laatste dag van de eerstvolgende maand.
7. Indien Quality Sportcentre haar onderneming beëindigt, dan is tussentijdse opzegging door Quality
Sportcentre mogelijk met inachtneming van een opzegtermijn van één maand. Het resterende
lidmaatschapsgeld wordt in dat geval terugbetaald.

Artikel 6 - Uitvoering van de Dienstverlening
1. Quality Sportcentre zal zich inspannen om de overeengekomen Dienst met de grootst mogelijke
zorgvuldigheid uit te voeren zoals van een goed dienstverlener verlangd mag worden. Quality
Sportcentre staat in voor een professionele en onafhankelijke dienstverlening. Alle Diensten worden
uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis.
2. De Overeenkomst op basis waarvan Quality Sportcentre de Diensten uitvoert, is leidend voor de
omvang en de reikwijdte van de dienstverlening. De Overeenkomst zal alleen worden uitgevoerd ten
behoeve van het Lid. Derden kunnen geen rechten ontlenen aan de inhoud van de uitgevoerde
Diensten in verband met de Overeenkomst.
3. De door het Lid verstrekte informatie en gegevens zijn de basis waarop de door Quality Sportcentre
aangeboden Diensten en de prijzen zijn gebaseerd. Quality Sportcentre heeft het recht haar
dienstverlening en haar prijzen aan te passen indien de verstrekte informatie onjuist en/of onvolledig
blijkt te zijn.
4. Bij de uitvoering van de Diensten is Quality Sportcentre niet verplicht of gehouden om de
aanwijzingen van Lid op te volgen indien daardoor de inhoud of omvang van de overeengekomen
Diensten wordt gewijzigd. Indien de aanwijzingen nadere werkzaamheden opleveren voor Quality
Sportcentre, is Lid gehouden om dienovereenkomstig de aanvullende bijkomende kosten te vergoeden
op basis van een nieuwe offerte.
5. Quality Sportcentre is gerechtigd om voor de uitvoering van de Diensten naar eigen inzicht derden in
te schakelen.
6. Lid heeft recht om gedurende de openingstijden gebruik te kunnen maken van alle beschikbare
sportfaciliteiten binnen het gekozen lidmaatschap. Quality Sportcentre behoudt zich het recht voor
om openingstijden te wijzigen. Quality Sportcentre zal de voorgenomen wijzigingen minimaal vier
weken van tevoren aankondigen. Gewijzigde openingstijden in verband met feestdagen worden ook
minimaal vier weken van tevoren aangekondigd.
7. Eenieder dient zich te houden aan de opgegeven huisregels van Quality Sportcentre. Overtreding
hiervan kan tot gevolg hebben dat de Overeenkomst wordt ontbonden en Lid de toegang tot de locatie
van Quality Sportcentre wordt ontzegd.
8. In geval van onderhoud aan de locatie van Quality Sportcentre is Quality Sportcentre niet
aansprakelijk voor het niet beschikbaar zijn van de locatie. Nimmer is Lid gerechtigd tot enige
restitutie van reeds betaalde gelden of enige schadevergoeding.
9. Quality Sportcentre staat ervoor in dat de faciliteiten en geleverde diensten beantwoorden aan de
Overeenkomst. In het kader daarvan onderwerpt Quality Sportcentre de apparatuur en overige
voorzieningen aan het vereiste onderhoud, staat Quality Sportcentre ervoor in dat de instructeurs
en/of begeleiders over de kennis beschikken die redelijkerwijs mag worden verwacht en zorgt Quality
Sportcentre ervoor dat er voldoende EHBO-middelen aanwezig zijn.
10. Het Lid kan middels de Quality sportcentre App lessen reserveren.

Artikel 7 - Verplichtingen Lid
1. Lid is verplicht alle door Quality Sportcentre verzochte informatie alsmede relevante bijlagen en
aanverwante informatie en gegevens tijdig en/of voor aanvang van de Diensten en in de gewenste
vorm te verstrekken ten behoeve van een juiste en doelmatige uitvoering van de Overeenkomst. Bij
gebreke hiervan kan het voorkomen dat Quality Sportcentre niet in staat is een volledige uitvoering
en/of oplevering van de betreffende stukken te realiseren. De gevolgen van een dergelijke situatie
komen te allen tijde voor rekening en risico van het Lid.
2. Quality Sportcentre is niet verplicht om de juistheid en/of volledigheid van de aan haar verstrekte
informatie te controleren of om het Lid te updaten met betrekking tot de informatie als deze in de loop
van de tijd is veranderd, noch is Quality Sportcentre verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid
van de informatie die door Quality Sportcentre voor derden is samengesteld en/of aan derden wordt
verstrekt in het kader van de Overeenkomst.
3. Quality Sportcentre kan, indien dit nodig is voor de uitvoering van de Overeenkomst, verzoeken om
aanvullende informatie. Bij gebreke hiervan is Quality Sportcentre gerechtigd om zijn diensten op te
schorten totdat de informatie is ontvangen, zonder gehouden te zijn tot vergoeding van enige 
schadevergoeding uit welke hoofde dan ook jegens het Lid. 
4. Lid heeft een meldplicht aangaande (potentiële) gezondheidsrisico’s met betrekking tot het sporten.
Lid is verplicht voor aanvang van de trainingen of voordat zij de apparaten van Quality Sportcentre
gebruikt, aan Quality Sportcentre aan te geven indien zij last heeft van blessures en/of medicijnen
gebruikt waardoor zij niet op normale wijze deel kan nemen. Lid is zelf verantwoordelijk en
aansprakelijk voor het niet, niet tijdig en/of niet volledig doorgeven van deze informatie.
5. Alle (lichamelijke) schade ten gevolge deelname aan de training is geheel op eigen risico en
verantwoordelijkheid van het Lid.
6. Lid dient zich aan de huisregels te houden. Bij gebreke hiervan is Quality Sportcentre gerechtigd om
Lid de toegang tot Quality Sportcentre voor onbepaalde tijd te ontzeggen. De huisregels worden bij
inschrijving kenbaar gemaakt aan Lid en zijn te allen tijde in te zien op de fysieke locatie en op de
website.
7. Aanstootgevend, beledigend, bedreigend of gewelddadig gedrag, misbruik van de apparatuur, het
gebruik van alcohol of illegale middelen en roken is niet toegestaan en kan leiden tot schorsing of
beëindiging van de Overeenkomst.
8. Lid is verplicht passende sportkleding en sportschoenen (die enkel binnen gedragen worden) te
dragen en de door Quality Sportcentre opgestelde hygiëne-eisen in acht te nemen van Quality
Sportcentre. Bij gebreke hiervan heeft Quality Sportcentre het recht het Lid hierop aan te spreken. Het
tonen van ontbloot bovenlichaam is niet toegestaan.
9. Het gebruik van de faciliteiten van Quality Sportcentre is geheel op eigen risico en
verantwoordelijkheid. Quality Sportcentre streeft ernaar om ieder (nieuw) Lid een goede begeleiding
en training te geven ter waarborging van een veilig en juist gebruik van de fitnessapparatuur op de
locatie van Quality Sportcentre. Lid zorgt er zelf voor dat hij voor een rondleiding of begeleiding een
afspraak maakt met een medewerker van Quality Sportcentre. Als Leden niet vertrouwd zijn met (een
onderdeel van) de fitnessapparatuur of bepaalde oefeningen, dienen zij een medewerker van Quality
Sportcentre om advies vragen.
10. Lid dient op de hoogte te zijn van alle regels die van toepassing zijn op zijn lidmaatschap en
deelname aan de faciliteiten van Quality Sportcentre. Indien een medewerker een instructie geeft aan
Lid is Lid gehouden om deze (redelijke) instructies op te volgen.
11. Het Lid is altijd zelf verantwoordelijk voor het gebruik van fitnessapparatuur en eventueel
lichamelijk letsel dat het gebruik van de apparatuur met zich meebrengt. Het dient Lid geen
fitnessapparatuur te gebruiken waarmee hij niet vertrouwd is.
12. Leden met klachten (fysiek/mentaal) en/of een medisch verleden mogen uitsluitend sporten
tijdens onder toezicht van een medewerker van Quality Sportcentre.
13. Leden tot 16 jaar oud mogen uitsluitend sporten tijdens bemande uren (maandag t/m vrijdag van
9:00-22:30 uur en zaterdag en zondag van 9:00-16:00) en dienen zich te laten vergezellen door een
volwassen Lid.
14. Leden mogen een gast meebrengen naar de locatie van Quality Sportcentre. Lid dient dit vooraf te
melden bij een medewerker van Quality Sportcentre. Quality Sportcentre kan gasten – indien gewenst
– een rondleiding geven en informatie verschaffen bij het bezoek tijdens de bemande uren.
15. Het maken van foto’s door Lid (met inbegrip van het nemen van beelden door middel van een
mobiele telefoon of ander apparaat) is verboden in elke ruimte van Quality Sportcentre.

Artikel 8 - Voedings-/sport advies
1. Quality Sportcentre kan indien daartoe opdracht is gegeven een advies, plan van aanpak, en/of
verslaglegging ten behoeve van de dienstverlening opstellen. De inhoud hiervan is niet bindend en
slechts adviserend van aard, doch zal Quality Sportcentre de op hem rustende zorgplichten in acht
nemen. Lid beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de adviezen opvolgt.
2. De door Quality Sportcentre verstrekte adviezen, in welke vorm dan ook, zijn nimmer aan te merken
als medisch advies. Indien het Lid dit advies opvat als medisch of dient het Lid dit eerst met een
daartoe opgeleide specialist te overleggen.
3. Lid is op eerste verzoek van Quality Sportcentre verplicht om door hem verstrekte voorstellen te
beoordelen. Indien Quality Sportcentre wordt vertraagd in zijn werkzaamheden, doordat het Lid niet of
niet tijdig een beoordeling geeft op een door Quality Sportcentre gedaan voorstel, is het Lid te allen
tijde zelf verantwoordelijk voor de hierdoor ontstane gevolgen, zoals vertraging.
4. De aard van de dienstverlening brengt met zich mee dat het resultaat te allen tijde afhankelijk is van
externe factoren die de rapportages en adviezen van Quality Sportcentre kunnen beïnvloeden, zoals de
kwaliteit, juistheid en tijdige aanlevering van benodigde informatie en gegevens van het Lid. Lid staat
in voor de kwaliteit en voor de tijdige en juiste aanlevering van de benodigde gegevens en informatie.
5. Lid zal Quality Sportcentre schriftelijk voorafgaand aan de aanvang van de werkzaamheden alle
omstandigheden melden die van belang zijn of kunnen zijn met inbegrip van enige punten en
prioriteiten waarvoor het Lid aandacht wenst.

Artikel 9 - Personal en small group training 
1. Quality Sportcentre kan trainingen en lessen verzorgen voor het Lid. Quality Sportcentre is
gerechtigd het aantal deelnemers te maximeren.
2. De lessen en trainingen vinden plaats op de keuze van locatie van Quality Sportcentre. De
Deelnemer is verplicht tenminste 10 minuten voor aanvang van de training aanwezig te zijn op de
betreffende locatie.
3. Indien Deelnemer niet tijdig voor trainingen en lessen aanwezig is, heeft Quality Sportcentre het
recht de betreffende Deelnemer te weigeren voor trainingen en lessen. Tenzij anders uitdrukkelijk
overeengekomen, heeft Deelnemer geen recht op restitutie van reeds betaalde gelden of het inhalen
van een training.
4. De trainingen en lessen worden voor zover mogelijk afgestemd op de wensen en de behoeften van
de betreffende Deelnemer(s).
5. Lid c.q. Deelnemer zal Quality Sportcentre schriftelijk voorafgaand aan de aanvang van de
trainingen en lessen alle omstandigheden melden die van belang zijn of kunnen zijn met inbegrip van
enige punten en prioriteiten waarvoor het Lid aandacht wenst. Hieronder wordt tevens verstaan
eventuele medische klachten en/of blessures die een voor de Deelnemer gebruikelijke deelname
(mogelijk) kunnen beperken of belemmeren.
6. Quality Sportcentre is gerechtigd de trainingen en lessen te annuleren of te verplaatsen naar een
andere datum. Het staat uitsluitend ter oordeel van Quality Sportcentre om de lessen en trainingen te
verplaatsen. Lid c.q. Deelnemer wordt hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte gebracht. Indien er
teveel aanmeldingen zijn, is Quality Sportcentre gerechtigd de Deelnemers die zich het laatst hebben 
aangemeld voor de trainingen en lessen te weigeren.

Artikel 10 - Gebruik fitnessapparaten
1. Lid is verplicht om een handdoek mee te nemen en te gebruiken in de fitnessruimte en de leszalen.
Bij gebruik van een fitnessapparaat, dient de handdoek over de zitting gelegd te worden, tenzij anders
aangegeven bij het betreffende fitnessapparaat.
2. Nadat het fitnessapparaat gebruikt is, dient Lid het fitnessapparaat schoon achter te laten. Lid kan
hierbij gebruik maken van de aanwezige schoonmaakmiddelen.
3. Het is niet toegestaan om meerdere fitnessapparaten tegelijkertijd bezet te houden.
4. In geval van onderhoud aan het pand van Quality Sportcentre of aan de beschikbaar gestelde
apparaten is Quality Sportcentre niet aansprakelijk voor het niet beschikbaar zijn van deze faciliteiten.
Nimmer is Lid gerechtigd tot enige restitutie van reeds betaalde gelden of enige schadevergoeding.
Lid kan gebruik maken van de andere beschikbare faciliteiten en/of vervangende fitnessapparatuur.

Artikel 11 - Aanvullende werkzaamheden en wijzigingen
1. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat de Overeenkomst aangepast dient te
worden, of op verzoek van Lid nadere werkzaamheden nodig zijn om tot het gewenste resultaat van
Lid te komen, is Lid verplicht om deze aanvullende werkzaamheden te vergoeden volgens het
overeengekomen tarief. Quality Sportcentre is niet verplicht om aan dit verzoek te voldoen, en kan van
Lid verlangen dat daarvoor een aparte Overeenkomst wordt gesloten en/of doorverwezen wordt naar
een bevoegde derde.
2. Indien de aanvullende werkzaamheden het gevolg zijn van nalatigheid van Quality Sportcentre,
Quality Sportcentre een verkeerde inschatting heeft gemaakt of de betreffende werkzaamheden in
redelijkheid had kunnen voorzien, worden deze kosten niet doorberekend aan Lid.

Artikel 12 - Prijzen en betaling
1. Alle prijzen zijn inclusief omzetbelasting (btw).
2. Quality Sportcentre voert haar dienstverlening uit conform het overeengekomen (uur)tarief.
3. De kosten van een Abonnement worden op basis van automatische incasso 1x per maand
geïncasseerd. Bij een stornering van de incasso zal een herhaalde incasso-opdracht plaatsvinden.
4. Lid is verplicht de kosten van derden, die na goedkeuring van Lid door Quality Sportcentre ingezet
worden, volledig te vergoeden tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
5. Partijen kunnen overeenkomen dat Lid een voorschot dient te betalen. Indien een voorschot is
overeengekomen, dient Lid het voorschot te betalen alvorens een aanvang wordt gemaakt met de
uitvoering van de dienstverlening.
6. Lid kan geen rechten of verwachtingen ontlenen aan een vooraf afgegeven begroting, tenzij partijen
uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.
7. Quality Sportcentre is gerechtigd om de geldende prijzen en tarieven jaarlijks te verhogen conform
de geldende inflatie tarieven. Overige prijswijzigingen gedurende de Overeenkomst zijn slechts
mogelijk indien en voor zover deze uitdrukkelijk zijn vastgelegd in de Overeenkomst.
8. Indien een periodieke betalingsverplichting met Lid is overeengekomen, is Quality Sportcentre
gerechtigd om de geldende prijzen en tarieven schriftelijk aan te passen met inachtneming van een
termijn van 3 maanden. Indien Lid niet akkoord gaat met de prijsverhoging, heeft Lid het recht om de
Overeenkomst te ontbinden.
9. Indien een andere betaalwijze dan middels automatische incasso wordt overeengekomen tussen
Partijen, dient het lid de kosten ineens, zonder verrekening of opschorting, binnen de opgegeven
betaaltermijn van ten hoogste 14 dagen zoals vermeld op de factuur te voldoen op het aan haar
kenbaar gemaakte rekeningnummer en gegevens van Quality Sportcentre, eventueel met
gebruikmaking van de ter beschikking gestelde betaal link.
10. In geval van persoonlijk faillissement, of verzoek tot betaling jegens het Lid wordt de betaling en
alle andere verplichtingen van het Lid uit hoofde van de Overeenkomst onmiddellijk opeisbaar.

Artikel 13 - Incassobeleid 
1. Indien de incasso 2 maal of vaker binnen een kalenderjaar gestorneerd wordt of mislukt, zonder dat
Lid Quality Sportcentre daarover heeft geïnformeerd, is Lid een vaste administratievergoeding
verschuldigd ter hoogte van 50,- euro per mislukte incasso, een en ander onverminderd het recht van
Quality Sportcentre op betaling van de verschuldigde prijs en vergoeding van geleden schade. Indien
de incasso is mislukt heeft het Lid na 46 dagen geen toegang meer tot de sportlocatie van Quality
Sportcentre.
2. Wanneer het Lid niet aan haar betalingsverplichting voldoet, en niet binnen de daarvoor gestelde
betalingstermijn van 14 dagen heeft voldaan aan haar verplichting, zal het Lid eerst een schriftelijke
aanmaning ontvangen met een termijn van 14 dagen na de datum van de aanmaning om alsnog aan
de betalingsverplichting te voldoen met daarbij een opgave van de buitengerechtelijke kosten indien
Lid binnen die termijn niet aan haar verplichtingen voldoet, alvorens zij in verzuim raakt.
3. Vanaf de datum dat het Lid in verzuim is, zal Quality Sportcentre zonder nadere ingebrekestelling
recht hebben op de wettelijke handelsrente vanaf de eerste verzuimdag tot algehele voldoening, en
vergoeding van de buitengerechtelijke kosten conform artikel 6:96 BW te berekenen volgens de staffel
uit het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten van 1 juli 2012.
4. Indien Quality Sportcentre meer of hogere kosten heeft gemaakt welke redelijkerwijs noodzakelijk
zijn, komen deze kosten in aanmerking voor vergoeding. Ook de integrale gemaakte gerechtelijke en
executiekosten zijn voor rekening van het Lid.
5.Vanaf het moment dat het Lid in verzuim is, is Quality Sportcentre gerechtigd de Overeenkomst
zonder nadere ingebrekestelling geheel of gedeeltelijk schriftelijk met onmiddellijke ingang op te
zeggen en de toegang van het Lid tot Diensten van Quality Sportcentre te weigeren.

Artikel 14 - Privacy, gegevensverwerking en beveiliging
1. Quality Sportcentre gaat zorgvuldig om met de (persoons)gegevens van het Lid en zal deze slechts
conform de geldende normen gebruiken. Indien daartoe gevraagd zal Quality Sportcentre de
betrokkene hierover informeren.
2. Lid is zelf verantwoordelijk voor de verwerking van gegevens die met gebruikmaking van een dienst
van Quality Sportcentre verwerkt worden. Lid staat er tevens voor in dat de inhoud van de gegevens
niet onrechtmatig is en geen inbreuk maakt op enige rechten van derden. In dit kader vrijwaart het Lid
Quality Sportcentre tegen elke (rechts)vordering welke verband houdt met deze gegevens of de
uitvoering van de Overeenkomst.
3. Indien Quality Sportcentre op grond van de Overeenkomst dient te voorzien in beveiliging van
informatie, zal deze beveiliging voldoen aan de overeengekomen specificaties en een
beveiligingsniveau dat, gelet op de stand van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens, en de
daaraan verbonden kosten, niet onredelijk is.
4. Lid is ermee bekend en gaat ermee akkoord dat Quality Sportcentre te allen tijde toezicht houdt op
de sportlocatie middels camera’s die 24/7 beelden maken. Deze beelden worden gemaakt ten
behoeve van de veiligheid van het Lid en Quality Sportcentre zelf, alsmede ter voorkoming van diefstal.
Lid wordt dan ook gefilmd in alle openbare ruimtes van Quality Sportcentre. Indien Lid niet gefilmd
wenst te worden kan hij geen gebruik maken van de faciliteiten in de locatie van Quality Sportcentre.
Nimmer is Quality Sportcentre enige schadevergoeding verschuldigd wegens het filmen van Lid. Lid is
er tevens mee bekend dat indien hij de huisregels van Quality Sportcentre en/of de wet- en regelgeving
overtreedt, de beelden aan de politie overlegd kunnen worden. De camerabeelden worden niet langer
bewaard dan strikt noodzakelijk, doch maximaal 28 dagen. Ingeval van het vastleggen van een
incident, is Quality Sportcentre gerechtigd de beelden langer te bewaren tot het betreffende incident is
afgehandeld.
5. Quality Sportcentre is gerechtigd om foto’s en/of beelden van het Lid te maken en te gebruiken voor
social media kanalen tenzij het betreffende Lid heeft aangegeven hier geen toestemming voor te
geven (actief).

Artikel 15 - Opschorting en ontbinding
1. Quality Sportcentre heeft het recht om de ontvangen of door haar gerealiseerde gegevens,
databestanden en meer onder zich te houden indien het Lid nog niet (volledig) aan haar
betalingsverplichtingen heeft voldaan. Dit recht blijft onverminderd van kracht indien een voor Quality
Sportcentre gegronde reden zich voordoet hetgeen opschorting in dat geval rechtvaardigt.
2. Quality Sportcentre is bevoegd de nakoming van de op haar rustende verbintenissen op te schorten
zodra het Lid in verzuim is met de nakoming van enige uit de Overeenkomst voortvloeiende
verbintenis, te late betaling van haar facturen daaronder begrepen. De opschorting zal terstond aan
het Lid schriftelijk worden bevestigd.
3. Quality Sportcentre is in dat geval niet aansprakelijk voor schade, uit welke hoofde dan ook, als
gevolg van het opschorten van haar werkzaamheden.
4. De opschorting (en/of ontbinding) heeft geen invloed op de betalingsverplichtingen van het Lid voor
reeds uitgevoerde werkzaamheden. Bovendien is het Lid verplicht om Quality Sportcentre te
vergoeden voor elk financieel verlies dat Quality Sportcentre lijdt als gevolg van het in gebreke blijven
van het Lid.
5. Wanneer Lid niet in staat is om gebruik te maken van de faciliteiten van Quality Sportcentre in
verband met ziekte of aantoonbaar letsel, kan hij de Overeenkomst tijdelijk opschorten voor een
aaneengesloten periode van ten minste 1 maand en maximaal 3 maanden. Quality Sportcentre heeft in
dit geval het recht op een bewijsstuk dat de ziekte of het letsel aantoont, bijvoorbeeld een verklaring
van de behandelend arts of specialist of een behandelkaart. De opschorting zal de lengte van de
Overeenkomst met de duur van de opschorting verlengen. De Overeenkomst kan niet worden 
opgezegd gedurende de periode van opschorting. Opschorting van de Overeenkomst kan nooit met 
terugwerkende kracht.

Artikel 16 - Overmacht
1. Quality Sportcentre is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmacht situatie haar
verplichtingen op grond van de Overeenkomst niet kan nakomen.
2. Onder overmacht aan de zijde van Quality Sportcentre wordt in elk geval verstaan, maar is niet
beperkt tot: (i) gebrekkigheid van programmatuur of eventuele bij de uitvoering van de dienst
betrokken derden, (ii) overheidsmaatregelen, (iii) storing van elektriciteit, internet, datanetwerk- en/of
telecommunicatiefaciliteiten, (iv) overige situaties die naar het oordeel van Quality Sportcentre buiten
haar invloedssfeer vallen die de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of blijvend verhinderen.
3. In geval van overmacht hebben beide Partijen het recht om de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk
te ontbinden. Alle kosten gemaakt vóór de ontbinding van de Overeenkomst zullen in dat geval door
het Lid worden betaald. Quality Sportcentre is niet verplicht om het Lid te vergoeden voor eventuele
verliezen die zijn veroorzaakt door een dergelijke herroeping.

Artikel 17 - Beperking van aansprakelijkheid
1. Indien enig resultaat dat is vastgelegd in de Overeenkomst niet wordt bereikt, wordt een
tekortkoming van Quality Sportcentre alleen geacht te bestaan indien Quality Sportcentre dit resultaat
bij het aanvaarden van de Overeenkomst uitdrukkelijk heeft beloofd.
2. Indien sprake is van toerekenbare tekortkoming van Quality Sportcentre, is Quality Sportcentre
uitsluitend gehouden tot betaling van enige schadevergoeding indien het Lid Quality Sportcentre
binnen 14 dagen na ontdekking van de tekortkoming in gebreke heeft gesteld en Quality Sportcentre
deze tekortkoming vervolgens niet binnen een redelijke termijn heeft hersteld. De ingebrekestelling
dient schriftelijk te zijn ingediend en bevat een dusdanige nauwkeurige omschrijving/onderbouwing
van de tekortkoming, zodat Quality Sportcentre in staat is om adequaat te reageren.
3. Indien het verrichten van Diensten door Quality Sportcentre leidt tot aansprakelijkheid van Quality
Sportcentre, is die aansprakelijkheid beperkt tot het totale bedrag dat in het kader van de
Overeenkomst wordt gefactureerd (over een maximale periode van 12 maanden voorafgaand aan de
schadeveroorzakende gebeurtenis), doch slechts ten aanzien van de door het Lid geleden directe
schade tenzij de schade het gevolg is van opzet of aan opzet grenzende roekeloosheid zijdens Quality
Sportcentre. De aansprakelijkheid is in ieder geval beperkt tot het schadebedrag welk door de
verzekeringsmaatschappij maximaal wordt uitgekeerd per aanspraak per jaar. Onder directe schade
wordt verstaan: redelijke kosten gemaakt ter beperking of voorkoming van directe schade, de
vaststelling van de schadeoorzaak, de directe schade, de aansprakelijkheid en de wijze van herstel.
4. Quality Sportcentre sluit uitdrukkelijk alle aansprakelijkheid uit voor gevolgschade. Quality
Sportcentre is niet aansprakelijk voor indirecte schade, bedrijfsschade, winstderving en/of geleden
verlies, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, vermogensverliezen, vertragingsschade,
renteschade en immateriële schade.
5. Quality Sportcentre is niet aansprakelijk voor diefstal en/of beschadiging of vermissing van
(persoonlijke) eigendommen in en rondom de locatie van Quality Sportcentre.
6. Ook is Quality Sportcentre niet aansprakelijk voor lichamelijk letsel ontstaan door blessures,
deelname aan trainingen en lessen en/of ongelukken. Elke deelname van het Lid c.q. Deelnemer vindt
plaats op eigen risico en verantwoordelijkheid van de deelnemende persoon. Lid/Deelnemer is zelf
verantwoordelijk voor de keuze die zij maakt om een apparaat te gebruiken of deel te nemen aan een
training of les. Ingeval van deelname door mindervalide personen dient de betreffende begeleider
en/of wettelijke vertegenwoordiger te allen tijde zorg te dragen voor passende begeleiding of op
mededeling aan Quality Sportcentre. Eventuele blessures of medicijngebruik dienen vooraf aan het
gebruik van de apparaten c.q. les kenbaar gemaakt te worden aan Quality Sportcentre. Quality
Sportcentre is nimmer aansprakelijk voor (lichamelijke) schade hieruit voortvloeiende.
7. Lid vrijwaart Quality Sportcentre voor alle aanspraken van derden als gevolg van een gebrek ten
gevolge van een dienst die door het Lid aan een derde is geleverd en mede bestond uit door Quality
Sportcentre geleverde Diensten, tenzij het Lid kan aantonen dat de schade uitsluitend is veroorzaakt
door de dienst van Quality Sportcentre.
8. Enige door Quality Sportcentre opgeleverde adviezen, op basis van door het Lid onvolledige en/of
onjuist verstrekte informatie is nimmer grond voor aansprakelijkheid van Quality Sportcentre.
9. De inhoud van het opgeleverde advies van Quality Sportcentre is niet bindend en slechts adviserend
van aard. Lid beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de voorstellen en hierin genoemde
adviezen van Quality Sportcentre opvolgt. Alle gevolgen voortvloeiend uit de opvolging van het advies
komen voor rekening en risico van het Lid. Lid is te allen tijde vrij om haar eigen keuzes te maken die
afwijken van het (op)geleverde advies van Quality Sportcentre. Quality Sportcentre is niet gehouden
aan enige vorm van restitutie indien dit het geval is.
10. Quality Sportcentre staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en
door/namens Quality Sportcentre verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan.
11. Indien door of namens het Lid een derde wordt ingeschakeld, is Quality Sportcentre nimmer
aansprakelijk voor het handelen en adviezen van de door het Lid ingeschakelde derde alsmede het
verwerken van resultaten (van opgestelde advies) van de door het Lid ingeschakelde derde in Quality
Sportcentre haar eigen advies.
12. Alle aanspraken van het Lid wegens tekortschieten aan de zijde van Quality Sportcentre vervallen
indien deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij Quality Sportcentre binnen een jaar nadat
het Lid bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop zij haar aanspraken baseert.
Een jaar na het beëindigen van de Overeenkomst tussen partijen vervalt de aansprakelijkheid van
Quality Sportcentre.

Artikel 18 - Geheimhouding 
1. Quality Sportcentre en Lid verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die
is verkregen in het kader van een opdracht. De vertrouwelijkheid vloeit voort uit de opdracht en moet
tevens worden aangenomen indien men redelijkerwijs kan verwachten dat het om vertrouwelijke
informatie gaat. De geheimhouding is niet van toepassing indien de betreffende informatie reeds
openbaar/algemeen bekend is, de informatie niet vertrouwelijk is en/of de informatie niet gedurende
de Overeenkomst bij Lid aan Quality Sportcentre bekend gemaakt is en/of op andere wijze door
Quality Sportcentre is verkregen.
2. Indien Quality Sportcentre op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak
gehouden is de vertrouwelijke informatie aan door de wet of bevoegde rechter of aangegeven derde
(mede) te verstrekken en Quality Sportcentre zich niet kan beroepen op een verschoningsrecht, is
Quality Sportcentre niet gehouden tot enige schadevergoeding en geeft Lid geen grond voor 
ontbinding van de Overeenkomst.
3. Voor de overdracht of verspreiding van informatie aan derden en/of publicatie van verklaringen,
adviezen of producties die door Quality Sportcentre aan derden worden verstrekt, is de schriftelijke
toestemming van Quality Sportcentre vereist, tenzij een dergelijke toestemming vooraf uitdrukkelijk is
overeengekomen. Lid zal Quality Sportcentre vrijwaren voor alle aanspraken van dergelijke derden als
gevolg van het vertrouwen op dergelijke informatie die zonder de schriftelijke toestemming van Quality
Sportcentre is verspreid.
4. De geheimhoudingsverplichting legt Quality Sportcentre ook de door hem in te schakelen derden op.

Artikel 19 - Vrijwaring en juistheid van informatie
1. Lid is zelf verantwoordelijk voor de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid van alle gegevens,
informatie, documenten en/of bescheiden, in welke vorm dan ook die zij aan Quality Sportcentre
verstrekt in het kader van een Overeenkomst, alsmede voor de gegevens die zij van derden heeft
verkregen en welke aan Quality Sportcentre zijn verstrekt ten behoeve van de uitvoering van de Dienst.
2. Lid vrijwaart Quality Sportcentre van elke aansprakelijkheid ingevolge het niet of niet tijdig nakomen
van de verplichtingen met betrekking tot het tijdig verstrekken van alle juiste, betrouwbare en volledige
gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden.
3. Lid vrijwaart Quality Sportcentre voor alle aanspraken van Lid, gebaseerd op het niet (tijdig)
verkrijgen van eventuele toestemmingen benodigd in het kader van de uitvoering van de
Overeenkomst.
4. Lid vrijwaart Quality Sportcentre voor alle aanspraken van derden welke voortvloeien uit de
werkzaamheden verricht ten behoeve van Lid, waaronder tevens verstaan maar niet beperkt tot
intellectuele eigendomsrechten op de door Lid verstrekte gegevens en informatie die bij het uitvoeren
van de Overeenkomst gebruikt kunnen worden en/of het handelen of nalaten van Lid jegens derde(n).
5. Indien Lid elektronische bestanden, software of informatiedragers aan Quality Sportcentre verstrekt,
garandeert Lid dat deze vrij zijn van virussen en defecten.

Artikel 20 - Klachten 
1. Indien het Lid niet tevreden is over de Diensten van Quality Sportcentre of anderszins klachten heeft
over de uitvoering van zijn opdracht, is het Lid verplicht om deze klachten zo spoedig mogelijk, maar
uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de betreffende aanleiding dat tot de klacht heeft geleid te
melden. Klachten kunnen mondeling of schriftelijk gemeld worden via de e-mail van Quality
Sportcentre met als onderwerp “Klacht”.
2. De klacht moet door het Lid voldoende onderbouwd en/of toegelicht zijn, wil Quality Sportcentre de
klacht in behandeling kunnen nemen.
3. Quality Sportcentre zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontvangst
van de klacht inhoudelijk reageren op de klacht.
4. Partijen zullen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

Artikel 21 - Toepasselijk recht
1. Op de rechtsverhouding tussen Quality Sportcentre en het Lid is Nederlands recht van toepassing.
2. Quality Sportcentre heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen en zal het Lid hiervan op
de hoogte stellen.
3. Alle geschillen, ontstaan door of naar aanleiding van de Overeenkomst tussen Quality Sportcentre
en het Lid, worden beslecht door de bevoegde rechter.

Tilburg, 19-09-2023
Share by: